Serios despre refinanțare

Râdem, glumim, dar refinanțarea e un lucru serios și nu vă doresc să fiți în locul românului care se gândește, ca la o ultimă speranță, la chestia asta. Pentru că BCR vrea să-i dăm idei despre cum ar trebui promovată refinanțarea, m-am hotărât să scriu.

Așadar, ținând seama că omul, deja aflat cu un picior în groapă, semi-metaforic vorbind, se duce la bancă fix cu coada între picioare și speră să găsească acolo soluția la problemele lui, ar fi frumos să dea peste un consilier drăguț și gata să-l ajute, care în loc să-i spună: “Nu vă încadrați!“, îi spune: “Doar cu veniturile astea nu cred că veți obține ce vă doriți, dar putem încerca să facem în felul următor...” și aici urmează ceva soluții pe care le știe el, că de aia e consilier de credite. Dar, după cum probabil știți, rareori se întâmplă așa. Ăsta e deja un fapt nu mai trebuie să demonstreze nimeni nimic și eu zic că de aici ar trebui pornită promovarea refinanțării….cu omul împins de nevoie să meargă mai departe și chiar dacă doamna neprietenoasă de la ghișeul doi credite și refinanțări nu i-a dat mari speranțe și nici nu s-a arătat dornică de a găsi pentru el și nevoia lui, soluții, deși până la urmă este și el un client, care vorba aia, încă vrea să plătească ceva, omul nostru continuă să încerce să-și facă rost de toate actele necesare, să piardă mapa cu ele la un moment dat când aproape le avea gata pe toate, să obțină chiar și de la nesuferita de sor’sa promisiunea că dacă are nevoie o poate lua pe ea coplătitor, să-și refacă adeverința de salariu, plusând o ciocolată la contabila firmei la care lucrează, pentru că prima a expirat între timp și să ajungă într-o zi ploioasă (știți voi, ploaia înseamnă belșug și noroc de bani) cu toate actele în regulă la bancă.

Doamana de care care vă spuneam la început va răspunde acum mai drăguț, că de, v-a văzut zilnic în ultimele trei săptămâni și s-a învățat cu voi,  ba chiar se arată dispusă să vă facă ea copii la actele pe care ați uitat că trebuie să le aveți și în fotocopie, și vă dă minunata veste că dosarul e acum în regulă și nu vă rămâne decât să așteptați.  Aici merge o chestie din aia cu ceasul care arată cum trece timpul, numai că în loc de ceas aș pune un calendar și în loc de ore aș tăia zile. 😀

Apoi, într-o zi la fel de ploioasă ca și cea în care ți-a fost acceptat dosarul, în timp ce tu, acasă, te-ai uita lung într-un frigider deschis din care ți-ar zâmbi cu subânțeles două ouă și o jumătate de sticlă de lapte, ți-ar suna telefonul și o voce suavă de femeie te-ar anunța că îți mai trebuie un act, dar în principiu refinanțarea e ca și aprobată. Aș mai tăia apoi câteva zile din calendar și cred că asta ar fi momentul când clientul și banca dau mâna întru bunăstarea amândurora. Într-o zi ploioasă, clar. 🙂

Urmează o perioadă, de 10-15-20 de ani, roză în viața clientului când plătește bancii o parte din banii munciți, dar fiți atenți, nu cea mai mare parte din venit, nu de mai multe ori pe luna, nu în mai multe locuri. Și dac-o face acum cât timp e promoția cu comisioanele zero s-ar putea ca anul ăsta să meargă și-n vacanță. Parfum! Toată alergatura a meritat. Totul e bine când se termină cu bine! Pentru ca nu-i corect sa-i spunem clientului că-i totul floare la ureche și refinanțarea se face ușor. Nu-i mai bine să-i zicem că se face greu și dacă, Doamne ajută, pentru unii va fi mai ușor să se bucure omul? Să zică: “Bă, la BCR refinanțarea nu se face greu cum zic ăștia , ci mult mai simplă, iar angajații lor sunt foarte bine pregătiți și te învață, frate, ce și cum să faci!”

Cum e și firesc, nu-i posibil ca toată lumea să fie mulțumită de oferta de #refinanțare de la BCR, unora poate li se potrivește altceva. Așa a fost și probabil așa va fi mereu, când unii renunță la a lucra cu o bancă, alții abia o aleg. Și mai sunt unii, cei mai prețioși, aceia care lucrează cu banca și sunt mulțumiți.

Sugestia mea este, pentru a avea o relație cinstită cu clientul de la început până la sfârșit, să-l tratați cu respect și să-i spuneți adevărul. Din prima. Pe termen lung veți avea cu toții de câștigat. Și voi, banca, și noi, clienții.

Cam în stilul asta sincer aș face eu promovarea pentru #refinanțare. Și-ar ieși un viral sunt sigură de asta. Cum spuneam, de minciuni ne-am cam săturat, am ajuns să apreciem adevarul dureros, în locul minciunilor frumoase pe care oricum nu le mai crede nimeni. Dacă așa tărăgănat merge deocamdată la noi treaba, fapt pentru care să nu mă înțelegeți greșit, nu-i de vină numai banca, e acolo un cumul de factori care duc la tărăgănările astea, de ce să înflorim #refinanțarea în promovări și reclame duioase acum? Ca să păcălim pe cine? Pe noi? Nu mai bine urmărim zâmbind adevarul? Și acum, că știm exact ce ne așteaptă, poate chiar ne băgam la o #refinanțare!

(Visited 37 times, 1 visits today)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.