Bilantul responsabilitatii sociale 2008

Am primit o invitatie de la responsabilitateasociala.ro de a raspunde in calitate de voluntar de mediu si blogger, la patru intrebari legate de implicarea companiilor romanesti in activitati de CSR. Raspund invitatiei cu mare placere.

1. Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru implicarea in societate si de ce?

Am apreciat intotdeauna implicarea Coca Cola, in proiectele legate de mediu.  Ma intereaza in mod deosebit, investitiile in educarea tineretului in spiritul protejarii  naturii iar Cartea Dunarii albastre este un exemplu in acest sens. M-a surprins placut Petrom prin programul Olimpicii Petrom care si-a propus si a reusit sa premieze tineretul care promite.  A treia companie pe care vreau sa o mentionez, este Vel Pitar. Programul lor Usi deschise catre viitor este un pas,  mic este adevarat, dar important, catre educatia copiilor nostri, in domeniul alimentatiei sanatoase.

2. In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2008 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Probabil ca va mai trece ceva timp, pana ma voi declara eu multumita de implicarea companiilor Romanesti, in sustinerea programelor sociale, de protectia mediului, sau educationale. Important e, ca din ce in ce mai multe companii se implica in astfel de proiecte si rezultatele incep usor, usor sa se vada.

3. Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2009?

2009  va face diferenta intre cei care faceau CSR doar pentru ca e in trend si cei care fac asta din principiu. E clar ca bugetele de CSR vor scadea anul acesta, important este, ca ele sa nu dispara. Avem nevoie, poate acum mai mult decat oricand, de sustinerea proiectelor  sociale. Ma astept ca firmele sa inteleaga, ca bugetele de CSR  sunt cea mai valoroasa investiti, in aceasta perioada.

4. Cum crezi ca le-ai putea stimula, tu personal, pe companii, si in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2009?

Intotdeauna, oamenii recompenseaza, sau sanctioneaza companiile, in functie de actiunile pe care acestea le desfasoara. In general, cumpar si recomand produse care, pe langa fatul ca imi sunt necesare, mai au si o promotie de genul 20% din pretul platit va ajuta un copil sa aiba ghiozadan in 15 septembrie.  Eu sunt dispusa sa laud sau, sa critic ceva, despre care mi-am format o parere, insa daca vom fi mai multi care vom face asta, s-ar putea sa avem ceva influenta.

(Visited 52 times, 1 visits today)
Radu

Bla, bla, bla …
Când zici promoţie 20% te gândeşti la acelea gen Pampers la care dacă stai să calculezi cât e un pampers din “Economy Pack” ai să vezi că e mai scump decât unul din pachetele mai mici ?
Cam la asta se rezumă de fapt “bilanţul responsabilităţii sociale” pentru companiile din republică. Ce principii, ce responsabilizare, ce implicare. E vorba doar marketing şi reclama. Şi totusi e incredibil câtă lume incă mai “pune botul” …

PS: trimite şi răspunsul meu papagalilor de la responsabilitateasociala.ro
Poate primesc şi eu vreun premiu la categoria “1001 de ţepuiţi intr-unul singur”.

Nina

@radu- ai fi mai multumit daca nimeni nu ar face nimic? Daca marile companii ar baga si banii aia putini care sunt, in publicitate simpla de produs? Decat sa vad o reclama la “stiloul Bic care scrie frumos 😀 ” de ex. mai bine vad ” cumperi un stilou Bic copilului tau si undeva in tara un alt copil va merge la scoala ” .
Cat despre responasabilitateasociala.ro, e bine sa existe cineva care sa-i mentioneze pe cei mai buni, sa-i responsabilizeze cumva. Daca anul asta esti in primele 10 companii care au investit in CSR, nu-ti permiti ca in anul viitor sa intrerupi proiectele. Parerea mea.
Raspunsul tau il poate vedea desigur, oricine acceseaza raspunsul meu de pe pagina asta 😉
Premiu??? Ai zis ceva de premiu????

Radu

Nina, niciodata nimeni nu va face nimic din ce speri tu. Astea cu “undeva in tara”, “undeva in lume, candva” sunt fleacuri. Lucrurile care ar trebui facute cu adevarat sunt altele si sunt mai utopice decat iti place sa crezi.
Hai sa luam un exemplu concret. Care a fost anul trecut compania nr.1 care a investit in CSR ?
Nu te ia rasul cand ii spui numele vis a vis de “responsabilitate sociala corporativa” ? :))
E ca si cum ne mobilizam sa convingem lupul ca trebuie sa aduca de Craciun cadouri mieilor si el in marinimia lui binevoieste sa aduca mai multe decat ursul.

Nina

@radu- pentru nivelul la care se afla CSR in Romania, s-a facut ceva. Intreaba-i pe cei de la maimultverde, intreaba-i pe cei de la Radauti ( 15 familii, carora Impact le-a refacut casele dupa inundatii). Nu conteaza daca faca asta pentru publicitate sau ca sa se laude cu asta, atata timp cat de pe urma lor ramane ceva ( deseurile unora ca noi, stranse, pomii plantati, casele oamenilor refacute, etc. ).
Inteleg ca nu esti de acord cu lupul care aduce cadouri oilor, dar tu, unde te vezi in povestea asta?

sorina

Buna,
Ma numesc Sorina Molcut si sunt studenta la comunicare in cluj-napoca. In timp ce faceam un pic de cercetare pentru lucrarea de licenta, pe care urmeaza sa o sustin in acest an, am descoperit si bloggul dvs., unde am gasit articole in care ati dezbatut tema CSR-ului. Aceasta este si tema catre care m-am indreptat si eu pentru lucrarea de licenta, de aceea m-am gandit ca, fiind in tema cu ceea ce reprezinta acest domeniu al CSR-ului ati putea sa imi raspundeti la cateva intrebari pe care le-am introdus intr-un chestionar, care sa imi foloseasca la partea practica a lucrarii de licenta. In cazul in care sunteti de acord sa ma ajutati cu complectarea unui chestionar, as avea nevoie de o adresa de contact unde sa trimit chestionarul.
Va multumesc

cori

buna,
am de realizat o lucrare cu tema Practicarea managementul cu responsabilitate sociala la compania….., ma puteti ajuta?
va multumesc

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.