”Aș vrea vă aduc în atenție o problema pe care ne-o ridica zilnic cetățenii care circula prin zonă, sau mai bine zis care încearcă să circule prin zona nou reabilitată a trotuarelor de pe DECEBAL pe care se construiesc terase. Vă rog sa rețineți se construiesc ori s-au construit deja terase. O sa cer permisiunea domnului președinte de ședință să punem pe ecran o poză făcută ieri în zonă. Dacă putem bine, dacă nu oricum toți știm ce se întâmplă pe trotuarele de pe Decebal. Au mai ridicat colegi de-ai noștri în ședință aceleași probleme și li s-a răspuns cu ce prevede legea. Știm și noi atât ce prevede legea, știm și ce prevăd diversele regulamente în vigoare legate de aceste aspecte. Problema este ca nu se respectă aceste legi și regulamente și nimeni nu face nimic. Nu am văzut o luare de poziție a Poliției Locale. Cine, ce autoritate controlează respectarea, regulamentului și a legii? Vrem sa aflam aceste răspunsuri: cine nu controlează aceste încălcări repetate ale regulilor și nu dispune măsuri? Cine sunt cei care încalcă legea și cum sunt ei sancționați? Ce amenzi și câte reduceri la forma inițială a trotuarelor sau dispus până în prezent. Ce trebuie să mai facem noi în calitate de cetățeni și consilieri ai sectorului 3, pentru a fie luate măsuri? Trebuie să dăm o hotărâre de CL care să interzică orice forma de ocupare a trotuarelor din sectorul acesta? Ca dacă asta are efect, o facem!” – Aceasta a fost interveția mea din ședința de CL care a avut loc joi la Sectorul 3 (sau cât am putut transcrie din ea).
Dar până joi au mai fost câteva zile pline:
Luni – Am umplut primele 15 pagini cu notițe despre bugetele (trecute și viitoare) ale societăților primăriei, bugete pe care urmează să le aprobăm sau nu în ședința de joi. Au fost extrem de multe și toate de-odată. Într-un fel e bine că-i așa, pentru că avem posibilitatea să vedem legăturile în toate sensurile posibile dintre aceste societăți. Se plimbă contractele și banii de la una la alta cât să te zăpăcească și să le pierzi urma. Stai ore întregi și urmărești cum decurge o activitate, cum pleacă ea de la o direcție din primărie, ajunge la o societate a primăriei care contractează o altă societate pentru marfa pe care o vinde apoi altei societăți și când crezi că ai înțeles mecanismul ăsta, afli că o direcție a primăriei se ocupă și ea tot de același lucru. Ordine și protecție vrea să vândă mărfuri de 6,5 milioane, DADP să construiască hale pe care să le închirieze, Salubritate și deszăpezire vrea să facă sere unde să crească răsaduri iar Smart City încearcă leasing de personal.
Marți – Am avut o ședință de buget de 4 ore în care nu am reușit să dezbatem toate punctele de pe ordinea de zi, așa că două dintre societăți le-am lăsat pentru miercuri.
Miercuri – Am avut de făcut raportul pentru primele două luni al Comisiei speciale de analiză a societăților primăriei, din care fac parte, ca un remainder suntem acum în faza de consultare a pieței pentru a obține o estimare de costuri pentru aceste servicii. Seara am continuat ședința de buget de ieri, în general la societăți am aprobat (avizat) execuția bugetara pe anul trecut și nu am aprobat bugetele pentru anul acesta, pentru că veniturile lor se bazează pe cheltuielile din bugetul primăriei, buget care nu este încă votat. Apropo de asta, vă rog să urmăriți săptămâna viitoare ședința de Consiliu Local. Va fi joi de la ora 16 și are un singur punct pe ordinea de zi, și anume, votarea bugetului. Pentru că noi discutat aproape tot ce se putea discuta în legătură cu bugetul acesta, ședința nu va fi una foarte lungă, dar vă promit că va fi interesantă și vă rog să o urmăriți cât mai mulți!
Joi – Am fost cu copilul Iulia la vaccin în noul centru de vaccinare aflat în incinta ParkLake (str. Liviu Rebreanu, nr. 4), la etajul 1. Personalul medical va fi la dispoziția tuturor celor care doresc să se vaccineze . Vaccinul anti-COVID-19 poate fi administrat și minorilor care au împlinit vârsta de 16 ani (cred ca va scădea curând la 12 ani) dar pentru aceștia va fi nevoie de acordul scris din partea unui părinte sau tutore în vederea vaccinării. Vaccinul folosit în acest centru este cel produs de . Toate demersurile pentru pregătirea acestui centru au fost făcute de viceprimarul nostru Lucian Judele împreună cu echipa lui, susținut desigur de toți consilierii USr PLUS și PNL. Prin urmare, vă așteptăm în număr cât mai mare la centrul de vaccinare din ParkLake, indiferent de localitatea/sectorul de domiciliu din actul de identitate.
Iar marțea viitoare, de ziua copilului, tot ei vă așteaptă în mijlocul naturii, la foișor în IOR, unde va funcționa pentru o zi un centru de vaccinare outdoor destinat în primul rând adolescenților, dar și tuturor celor care vor dori să facă vaccinul, evident, fără programare.
Tot joi a fost și ședința de Consiliu Local, ca de obicei o ședință lungă unde am aprobat proiectul privind bugetarea participativă pentru anul 2021. Este vorba de un buget de 4 milioane lei pus la dispoziția cetățenilor Sectorului 3. Sper că vom putea pune în practică cu ajutorul proiectelor venite de la oameni lucruri frumoase și utile în sectorul nostru. Pentru cei care nu știu ce înseamnă bugetare participativă vă spun în două cuvinte: Primăria alocă o parte din bugetul anual (în faza asta suntem noi acum) după care locuitorii vor veni cu proiecte legate de ceea ce ar trebui îmbunătăţit în sector. O comisie formată din consilieri locali și persoane competente din aparatul de specialitate al primăriei analizează propunerile pentru a le fi verificată fezabilitatea. Punctul culminant este votul popular pentru selectarea propunerilor cetăţenilor care vor fi realizate de autoritățile locale. Da, primăria se ocupă de ducerea la îndeplinire a proiectelor, nu se acordă granturi celor care depun proiectele pentru a le implementa singuri. Nu este prima dată când se face asta în Sectorul 3, este o inițiativă mai veche a colegilor de la USR, dar din câte am înțeles, până în prezent nu a fost luată foarte în serios, nu există niște rapoarte ale modului în care s-a reușit sau nu implementarea vechilor proiecte câștigătoare. Explicația pe care am primit-o a fost că nu a existat suficient personal implicat. Să sperăm că vom trage învățăminte din greșelile trecutului!
Vineri– Am primit propunerea finală de buget pentru anul 2021 și convocarea pentru joia viitoare la o nouă ședință de consiliu local pentru a vota bugetul. Cum vă spuneam mai sus, vă rog să urmăriți ședința, dacă nu o puteți face în direct, va putea fi urmărită ulterior, dar e important s-o vedeți.
Sâmbătă – În ședința de joi am stabilit cu primarul ca săptămâna viitoare să avem întâlniri cu privire la societățile primăriei. Prevăd că ne așteaptă o săptămână grea, chiar dacă-i una în care vine vara. Așa că sâmbătă mi-am luat picioarele la spinare și am plecat la plimbare. Până la Bălăceanca. Nu glumesc, am fost la noul Outlet de la ieșirea de pe autostrada Soarelui. Sper că nu va rămâne așa, nu sunt suficiente locuri de parcare, iar centrul este unul mic. Ori poate aveam eu așteptări prea mari după Parndorf. Pe seară am citit, mi-e din ce în ce mai greu să-mi găsesc starea pentru citit, deși n-am mai citit beletristică de ceva vreme, că-i plină noptiera de cărți despre smart city.
Duminică– Am postat pentru prima data un instastory. Din greșeală. Sper să nu mai plouă și să pot face măcar o tură cu bicicleta. Și după amiază să mă întorc la societăți.
Mai avem de parcurs 177 de săptămâni. Să fim bine!