Am făcut o introducere foarte faină (după părerea mea) acestui jurnal, după care am șters-o și am hotărât să încep direct. Timp de citire – 7 minute.
Luni– Cum altfel să începi o săptămână dacă nu cu o ședință de comisie? Așa că n-am făcut notă discordantă și am participat la ședința Comisiei pentru cultură, culte, minorități, protecția copilului, protecție socială, muncă, sănătate și familie. Adevărul este că e mai lungă denumirea comisiei decât durata acestei ședințe în care am avut de avizat un singur proiect, continuarea colaborării cu Fundația Real Madrid în cadrul căreia 50 de copii aflați în risc de abandon școlar, elevi la scolile Mexic și 55 vor putea participa la activitățile organizate sub egida fundației. Primăria, prin DGASPC S3, va pune la dispoziție terenurile de sport pe care se vor desfășura activitățile, va asigura transportul copiilor la antrenamente, echipamentul sportiv și o gustare pentru ei la fiecare antrenament. Suma maximă cu care participă S3 anul acesta va fi 143.700 lei. Fundația Real Madrid pregătește antrenorii si supervizează implementarea proiectului, iar Asociația FDP- Protagoniști în educație este responsabilă de coordonarea activităților educative din cadrul școlilor (consiliere pentru părinți și elevi, activități extracuriculare și evenimente de socializare) și de managementul proiectului. Contribuția Asociației FDP, anul acesta, va fi de 362.132 lei.
Marți – Tot pentru ședința de Consiliu Local de joi, azi am avut la Comisia de buget, finanțe, servicii publice, alte activităși economice și relația cu mediul de afaceri ședință. Aici, oricât de lungă vi s-ar părea denumirea comisiei, ședința a durat un pic mai mult. Am avut de avizat 14 proiecte. Ca de obicei, răspunsurile au fost pe ici pe colo, în unele situații evazive și în altele au lipsit cu desăvârșire. Eu nu înțeleg, dacă tu primar nu ai nimic de ascuns, dacă ne gândim că aceste proiecte chiar au nevoie să fie avizate și tu vrei să te asiguri că ele sunt corecte și aduc ceva bun comunității pentru care lucrezi, de ce nu pui la dispoziție toate datele, ca să fii tu în primul rând sigur că faci bine ce faci? Din cauza informărilor parțiale și a lipsei de analiză a feedback-ului ne trezim peste ani cu proiecte megalomanice care nu aduc nicio valoare adăugată vieții comunității.
După ședință am participat la școala 195 (e una din școlile la care sunt membră în Consiliul de Administrație) la o întâlnire a părinților și conducerii școlii cu primarul. Problemele școlii (care are acum în jur de 2500 elevi) sunt unele la fel ca în celelalte școli: nu au laboratoare, nu au spații pentru pentru Școala după școală (SDS), pază insuficientă, lipsă hârtie igienică și săpun în toalete, bullying, insuficient personal pentru curățenie. Dacă cineva a găsit o soluție în școala lui pentru problema cu hârtia igienică și săpunul care dispar din toalete imediat ce sunt puse, vă rog să-mi spuneți. La clasele mici învățătoarele le dau copiilor din clasa produse de câte ori vor la toaletă, dar ce facem cu cei mari? Am aflat cu ocazia acestei întâlniri că primăria are de gând să mai construiască în scoală o mulțime de săli de clasă, laboratoare și încă cel puțin o sală de sport, pe lângă sala de scrimă care e deja aprobată și urmează a fi construită. Părinții nu par încântați și pe bună dreptate, e o aglomerație aproape imposibil de combătut în jurul școlii. Mașini parcate pe trotuare, copii care circulă în nesiguranță, aglomerație și noi vrem să construim și mai mult. Dar profesorii vor laboratoare, copii vor spațiu și părinții vor cantină. Suntem cumva într-un cerc vicios în care fiecare vrea altceva și primăria vrea să construiască.
Miercuri – Azi după serviciu am avut o întâlnire la Camera Deputaților cu Oana Țoiu și echipa ei, precum și cu alte câteva ONG-uri care am dori să ne ajute în implementarea proiectului Împreună pentru fete, atât la nivel de sector acum cât și la nivel național, atunci când legea va fi adoptată. Am stabilit câțiva pași concreți ce urmează a fi făcuți și am discutat pe amendamentele pe care le vor propune la lege. A fost acolo și Mihaela Ștefan, viceprimărița de la S6 care e poate cea mai avansată cu proiectul ăsta și ne-a mai împărtășit din experiența ei. Când implementezi astfel de proiecte, e super bine-venit feedback-ul de la cei cu mai multă experiență.
Joi – Azi a fost ședința de CL, o puteți urmări aici. Mai ales de la minutul 2:42:30 în care Mihaela Văcaru prezintă situația de la Hala Laminorul și ce urmează să se întâmple cu ea.
Vineri – Săptămâna viitoare încep evenimentele din cadrul Săptămânii Europene a Sportului -23-30 Septembrie- și îmi doresc tare mult ca toată lumea să afle de activitățile care se desfășoară în cadrul acestei săptămâni și mai ales să participe la ele. Vă las mai jos programul pentru S3:
Sâmbătă – Azi mi-am propus să nu fac nimic, după care am avut o mulțime de treabă. Am vrut să ajung la Dâmbovița Delivery 2022, dar am fost dimineață să cumpăr flori pentru curte la Dumbrava Vlăsiei și am ajuns foarte târziu înapoi. Dar măcar m-am întors cu plante. Și da, mi-am luat un copac de magnolie pe care abia aștept să-l văd înflorit intr-un an, doi. 🙂 Evenimentele pe cheiul Dâmboviței sunt până duminică la 22:00, așa că poate ajung totuși.
Duminică – Azi nu sunt sigură dacă e încă vară sau toamnă, așa că scriu totuși jurnalul pe terasă în timp ce vântul îmi pune la încercare răbdarea. După amiază voi merge la un eveniment de aniversare a 7 ani de activitate a Asociației Club Sportiv LIFEGAMES Bucuresti. Am primit invitație, ca și toți ceilalți consilieri și merg pentru că în cadrul evenimentului oamenii vor prezenta și ce planuri de viitor au și eu una sunt extrem de interesată ca sportul să facă parte din programul de viață al copiilor noștri. Mi se pare esențial ca pe lângă activitățile educative pe care le au, copiii să facă mișcare toată copilăria lor. Cred că mă opresc aici pentru săptămâna asta!
Mai avem de parcurs 109 săptămâni. Să fim bine!