Am găsit săptămâna asta într-o carte pe care o citesc un pasaj care mi s-a părut interesant așa că vreau să rămână scris aici, nu știu exact de ce: Există suficiente dovezi din care reiese că ființele umane sunt mult mai creative atunci când sunt motivate de un scop mai mare decât cel personal.
Luni – Am aflat că stația de sortare din Sectorul 3 s-a închis. Am aflat pe surse pentru că oficial nu a venit nicio înștiințare. Era cumva previzibil că aici se va ajunge, având în vedere felul în care a fost construită și exploatată această stație de sortare. Orice încercare am avut de a convinge conducerea societății și implicit primarul în acești aproape doi ani de mandat că stația nu va avea viață lungă dacă nu luăm măsuri drastice de exploatare, în sensul de a insista pe colectarea separată în sector și dus la stație doar fracția uscată. Am vorbit cu pereții. Nu-i ca și cum noi nu înțelegeam că vreme de câțiva ani ar fi fost costuri mai mari la salubritate dacă făceam așa, dar ce a câștigat sectorul dacă ei au încălcat legea continuu, au plătit într-una amenzi și acum închidem stația pe care am cheltuit mult mai mult decât cei 11 milioane de euro vehiculați? Știți, românii au o vorbă: te ieftinești la făină și te scumpești la tărâțe. Cam așa e la Sectorul 3, doar că aici nu se ieftinește nimeni la nimic. 🙁
Marți – După ce săptămâna trecută am avut joi ședința ordinară de CL, ieri am primit convocatorul pentru o ședință extraodinară vineri, pe 10 iunie. Cu două proiecte pe ordinea de zi, unul de reorganizare a aparatului primarului. Ni se cere să lăsăm DADP-ul să-și avizeze singur din punct de vedere juridic contractele. Într-o Unitate Administrativ Teritorială normală și profesionistă asta ar fi fost un lucru bun, mai puțină plimbare de hârtii, mai multă responsabilitate pe executant, dar noi nu suntem într-o administrație normală, așa că aici diversele direcții și servicii din primărie e nevoie să se verifice între ele, pentru că astfel este mai puțin probabil ca mai multe departamente să cadă de acord asupra unor contracte contradictorii din punct de vedere legal. Nici varianta asta nu-i de vis, e nevoie de mai mulți juriști la primărie, a fost concurs pentru a se ocupa 6 posturi, nu s-a ocupat niciunul. Oare de ce nu se bat juriștii să lucreze pentru R. Negoiță?
Miercuri – Azi am trimis la primărie proiectul de HCL Împreună pentru fete. Sper că urmează a fi supus dezbaterii și votului Consiliului Local din Sectorul 3 în curând.
Am tot adus vorba de el, dar n-am dat detalii public pentru că tot mi se părea că nu e gata. Proiectul presupune instalarea, unor dispensăre cu absorbante în toaletele pentru fete din unitățile de învățământ gimnazial și liceal din sector, de unde fetele le pot lua gratuit atunci când au nevoie. O altă parte din proiect este despre susținerea unor workshoop-uri și distribuirea unor pliante legate de igiena, atât pentru fete cât și pentru băieți. Igienă, da!
Proiectul este în stadiul de pilot în Sectoarele 5 și 6 și dacă se va adopta și la noi, vom alege cel puțin două școli/licee în care să se înceapă implementarea din primul semestru al anului școlar viitor, urmând să fie apoi implementat în toate celelalte unități de învățământ gimnazial și liceal din sector.
Le mulțumesc tuturor colegilor, consilieri și nu numai, care m-au ajutat cu feedback la proiectul acesta, precum și cadrelor didactice și elevilor cu care am vorbit despre necesitatea implemetării unui astfel de proiect. A fost o plăcere să văd că și băieții au susținut că e nevoie pentru colegele lor de o măsură care să le dea un pic de încredere în plus în perioada menstruației. Dacă cineva e curios poate consulta proiectul aici.
Joi – Am depus declarația de avere, că aveam termen până pe 15 iunie. Acum nu se mai scriu cu pixul, se completează online pe site și dacă n-ai conturi sau datorii mai mari de 5000 euro nu mai ești obligat să le declari. Bine, a fost chiar trist să-mi dau seama că deși am o grămadă de ceasuri și multe bijuterii, unele chiar prețioase după părerea mea, tot nu valorează la un loc 5000 euro. Așa că a lăsat liberă și rubrica asta. Ce să zic, a fost chiar simplu de completat. :))
Vineri – Azi la 12 am avut ședință extraordinară de Consiliu Local. Cu două proiecte pe ordinea de zi, cum vă spuneam. Și nici nu s-a terminat bine ședința asta că am și primit alt convocator. Săptămâna viitoare joi e ședință ordinară, avem 22 de proiecte pe OZ. Tot azi am avut ședință de CA la Școala Leonardo DaVinci. Va fi subiectul verii ce se va întâmpla cu cele 10 clase de copii care învață de 2 ani în clădirea Liceului Mihai Bravu, clădire renovată pe bani europeni într-un proiect pentru liceu, care acum e obligat să folosească clădirea, altfel va trebui să dăm parte din banii de renovare înapoi . Bani euopeni oricum vom pierde, pentru că de la început nu trebuiau mutați alți copiii acolo în condițiile în care clădirea făcea parte dintr-un proiect european. Va fi o hotărâre greu de luat!
Sâmbătă – Azi a fost ceva sărbătoare, da, știu, moșii de vară. Am fost cu mama soacră la biserică și la cimitir, să o ajut să ducă coșul (era foarte greu, dar avea o mulțime de bunătăți în el) și să facem puțină curățenie la mormântul tatălui socru. Pentru că erau mulți oameni în biserică și preoții ceia nu știau cu boxe și amplificatoare cum am auzit că se poartă, din locul unde am stat eu afară nu se prea auzea slujba, dar se vedeau oameni și comportamente. Obiceiuri vechi și noi, chipuri triste cu gândul la cei pe care i-au pierdut stăteau alături de fețe luminoase și împăcate de gândul că au împlinit, aici pe Pământ, un ritual fără de care cei plecați ar fi avut de suferit undeva în altă parte.
Duminică – înțeleg că iar va ploua, dar măcar acum dimineață pot sta pe terasă, bea cafeaua și scrie jurnalul. Stați așa că mi-am amintit, n-am luat nicio gură de cafea de când am început să scriu. Gata, am rezolvat. Stai ploaie, nu veni, că dacă stau afară și citesc proiectele pentru săptămâna viitoare, le pot digera mai ușor! Unele au niște denumiri de mi-e și frică să le deschid. De exemplu: Proiect de hotărâre privind acordul de principiu referitor la preluarea de către Sectorul 3 al Municipiului București a competențelor municipiului Bucureşti de organizare a prelucrării, neutralizării și valorificării materiale și energetice a deșeurilor de la nivelul Sectorului 3, de organizare a tratării mecanobiologice a deșeurilor municipale și a deșeurilor similare, precum și de administrare a depozitelor de deșeuri și/sau instalațiilor de eliminare a deșeurilor municipale și a deșeurilor similare de la nivelul Sectorului 3. Așa-i că sună excelent?
Mai avem de parcurs 123 de săptămâni. Să fim bine!